Kau jadi ke nak Pergi Kelantan??

Selepas aku dapat surat transfer, soalan yang aku sering dapat adalah

1. " Habis tu kau pergi ke Kelantan tu?"

2. "Jadi ke pergi Kelantan?"

3. "Nak ke J tu g Kelantan" (J adalah panggilan aku kat opis)


Aku sebenarnya tak tau nak jawab apa. Yang tanya tu pun reporter jugak.They suppose to know better Kalau aku tak nak pergi maknanya aku berenti je la keje. Kenapa tak tanya je " J jadi ke ko berenti keje?". Senang citer, nak tak nak aku kena pergi unless aku buat decision benti keje secara drastik. Kadang2 aku rasa soalan dorang tu macam menyeronokkan bagi dorang. Some peeps laugh when they ask me that question.

Semua ingat aku tak nak pergi sebab KELANTAN..kononnya aku nanti tak leh survive di sana coz of the tudung and dressing issue. The fact is its not that i dont want to go, its just i have responsibility back here in KL. Tons of it.. Paling utama anak2 aku. Aku cerewet when it comes to my kids. Semua mengenai mereka aku buat sendiri expecially their food. And one thing, i dont believe in long distance relationship. Ramai jugak yang nasihatkan aku pergi je. Sahut cabaran kononya dan semua tu adalah good experiance to my carier. Ur not in my shoe, so senang la cakap.

Mana lagi penting, pengalaman untuk masa depan kareer atau pengalaman melihat anak2 membesar dengan masa depan yang kita corakkan. At the age of 28 with two kids aku rasa aku perlu bijak membuat pilihan. Sama ada kareer atau masa depan anak2 dan keluarga. But still aku akan pergi. Paling lama pun 6 bulan la aku stay sana pastu aku blah..hehehehe...

Kalau aku pergi dan stay maknanya aku pentingkan diri sendiri dan lari dari tanggungjawab yang sepatutnya aku pikul. Lepas ni mak aku akan jadi mak kepada anak2 aku.

Kadang2 aku rasa orang kat dunia ni terlalu kejam. Menghukum orang melebihi tugas tuhan. Kalau transferkan aku tu tak la kisah sangat, ni si Farhana yang mengandung 7 bulan tu, tak kan la tak de hati perut. Kot nye pun kalau marah tak kan ko nak menganiaya mak ngan baby tu...Tak pe la tak kat dunia, akhirat nanti jawab la..

Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri