Petua Si Bidan Muda



Minggu lepas aku balik KL seminggu tuk jenguk anak-anak aku dan juga my sis new born baby girl Maryam Medina. Aku berpeluang jumpa tukang urut moden yang mengurut kakak aku. Umur dia baru 30 tahun..Tapi tengok cara dia, bukan calang2 la..she knows what shes doin.. Dia ada FB..kalau nak mentak khidmat dia mengurut boleh search Siti Aishah Confinement..

Dia ada bagi petua kat kakak aku..Katanya dia amalkan petua tu sampai sekarang. Dia kata pompuan tak boleh mandi lebih dari pukul tujuh malam. Kalau rasa belengas sangat pun cukupla sekadar mengelap badan tu. Kata dia..kalau dah lap2 badan tu..sapu bedak..wangi jugak..hehehehe

Dia kata amalan tu bagi mengelakkan bahagian sulit kita tu berair. Wallahuallam..tap tak salah kalau kita juga amalkan betul tak? Siti Aishah ni dah ada anak dua tapi badan dia cantik..dia mewarisi ilmu kebidanan ni dari nenek dan jugak emak dia. Menarikkan..tak sangka ada orang semuda itu nak meneruskan tradisi kita orang Melayu..Lagi menarik, laki dia pun mengurut secara fulltime..

Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri