Hilang 44 kg (7 stone) kerana seks marathon!!

Mungkin agak pelik kalau kita membaca tajuk di atas namun itulah kenyataan yang dialami oleh wanita paling berat di dunia Pauline Potter berjaya menurunkan berat sebanyak 44 kg dalam masa tujuh bulan hanya dengan melakukan hubungan kelamin dengan suaminya.

Pauline, 47, yang sebelum ini telah bercerai dengan suaminya Alex yang mempunyai berat 70 kg berkahwin semula selepas Alex mendapat tahu Pauline telah mendapat mengiktirafan dari Guinness World Record dengan alasan penambahan berat badan bekas isterinya itu membuatkan Pauline menjadi lebih menarik.

Pauline pernah yang mempunyai berat 330 kg dan dinobatkan sebagai wanita paling berat di dunia oleh
Guinness World Record kini berjaya menurunkan berat kepada 292 kg.

Beliau mendakwa seks marathon yang kadang kala mencecah tujuh kali dalam dalam satu hari telah mmenyebabkan dia berjaya menurunkan berat badan. Walaupun dia mendakwa tidak boleh banyak bergerak di atas katil, tetapi dia telah membakar lebih kurang 500 kalori setiap sesi dan terpaksa melakukan posisi yang pelbagai dan berbeza kerana saiznya yang terlalu besar berbanding suaminya.

Pauline bertemu Alex melalui internet pada tahun 2002 dan berkahwin dengannya 3 tahun kemudian. Bagaimanapun, pada tahun 2008, perkahwinan mereka retak ekoran berat badan Pauline yang meningkat secara mendadak. Ekoran kesedihan yang melampau Pauline menjadikan makanan sebagai cara untuk mengubat duka dan memakan 10,000 kalori dalam satu hari.

Dia mencapai berat yang maksimum dalam hidupnya dengan BMI 93 (BMI biasa 18-25). Dia kini berazam untuk menurunkan berat selepas merasakan gelaran yang diterimanya itu bukan satu yang boleh dibanggakan.

Oleh kerana beratnya yang terlampau berat, Pauline tidak  boleh bergerak dan perlu menggunakan scooter bermotor..Tambahan pula dia kini mengidap lymphedema.

Dia kini tinggal di Sacramento, California manakala Alex tinggal di Arizona. Oleh kerana Pauline ingin mengikut pasangannya tinggal di Arizona, dia perlu menurunkan berat bagi memudahkan pergerakan.

"Saya masih makan Big Mac tapi saya pilih antara nugget atau fries dan saya meminta Alex melawat saya lebih kerap agar dia boleh membantu saya menurunkan berat badan," katanya.

Pauline menyasarkan untuk menurunkan berat sehingga 241 kg agar dia lebih mudah untuk bergerak.



Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri