Sunday, October 23, 2011

Petua Kempis Perut

Minggu lepas makcik aku bagi aku satu petua. Petua ni dia dapat dari sorang maid Indon yang dia berborak masa pegi bercuti tempoh hari. Petua ni katanya sangat mujarab sebab dia bagi majikan dia cuba juga. Bahan2nya simple je. Kapur Sireh, Limau kasturi dan garam.






Cara-caranya,
-Bancuh kapur dengan air lebih kurang1liter la tak sampai 1liter pun ok ikut suka. Pastu biarkan seketika. Bila kapur ngan air dah terasing (kapur mendap ke bawah) asingkan dalam bekas lain. Perah limau kasturi dalam 6 biji pastu campur garam skit. Minum pagi dan malam.

Aku sebenarnya tak pernah cuba lagi petua ni. Kapur aku dah beli dah. Nk cuba je belum lagi..

3 comments:

juliaismail said...

Kalau tak nak pakai limau kasturi, limau nipun pun boleh

PrincesSara said...

Minum tu xsanggu la julia... btw ms puteri bpantang puteri gunakan kapur n limau sp kt perut if perut x tahan t de la hitam2 kesan tbakar... sy berbaloi2 cuma kesan itam tu x la lama kat perut lama2 akn hilang gak...

juliaismail said...

Julia dah try dah sekali tapi tak sedap langsung pastu julia buang je...hahahaha...