Petua rawat masalah Vagina (tangas ringkas)

Masalah kegatalan vagina dan akibat keputihan menjadi masalah biasa wanita yang sudah bersalin. Ada juga yang mengalami masalah ini di usia muda, tetapi menjadi lebih teruk ketika lepas berkahwin. Ramai antara kawan-kawan aku yang mengalami masalah yang sama dan telah menggunakan pelbagai jenis cara dan membeli pencuci keintimin yang mahal-mahal harganya. Sama juga lah dengan aku.



Cara mencuci vagina dengan air rebusan sireh memang telah diturunkan oleh nenek moyang kita dan menjadi amalam tradisional..cuma aku improvise sikit jadi dan menjadikan tangas ringkas. Kalau tak ada masalah kegatalan vagina pun boleh juga buat tangas sireh ini. Tapi kalau nak cuba tangas yang menggunakan rempah boleh tengok caranya di sini Cara Membuat Tangas Rempah..Caranya Tangas Sireh ni sangat mudah. Hanya perlu merebus daun sireh. Caranya seperti gambar di bawah..




Rebus sireh dan letakkan air rebusan sireh yang
 masih panas di dalam besan seperti di atas

Letakkan besen di dalam mangkuk tandas.
(pastikan cari besen yang  muat dengan mangkuk tandas)


Tutup penutup mangkuk tandas dan duduk di atasnya.


* selepas sudah tidak ada wapnya..keluarkan besen dan ambil daun sirieh yang masih lagi suam/panas dan tekapkan di vagina. Tekan sedikit di tundun dengan tolakan ke atas (seperti memasukkan kembali ruang luaran vagina. Ulangkan beberapa kali.. Ambil air rebusan dan cuci vagina anda.

SELAMAT MENCUBA!! 

Comments

Zalina said…
assalam...smasa dlm pntang sy rebus air sireh ni. dlm suam-suam basuh area 'v' tu. bgus cara awak ni...

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri