My diet food...

Berdiet tidak semestinya kita hilang nikmat makan. Tidak semestinya bila sebut diet kita tak boleh makan makanan yang sedap. Kita perlu variasikan kreativiti kita dalam menghasilkan setiap hidangan di atas meja.
Bagi mengelakkan aku makan nasi...aku akan menyediakan sendiri makan malam aku walaupun di KB ini aku duduk sorang dan ini adalah sebahagian daripada apa yang aku sediakan..sangat sihat dan boleh dijadikan amalan pemakanan sihat. Portion ini sangat mengenyangkan walaupun dimakan tanpa nasi.Hidangan ini sangat mudah dan menjimatkan masa. Campak je semua dalam pengukus dan tunggu sampai masak.

Steamed Chicken




Bahan-bahannya..
Ayam
Cendawan Shitake
Brokoli
Sweet Peas
Daun bawang/sup
Halia
Black Paper
Sos Tiram
Kicap masin

Cara-cara..
Masukkan ayam, sos tiram, kicap dan cendawan, daun sup, halia, black paper
(letakkan sedikit air jika mahu)

Kukus 20 minit(atau sehingga masak)
Tutup api..kemudian baru masukkan sayur dan tutup pengukus (bagi mengelakkan sayur over cook)
 

Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri