Im too fat to work!! Please pay for my bypast...(alasan apa tu?)

Ari ni aku terbaca dua kisah mengenai berat badan. Yang pertama adalah kisah seorang ibu kepada enam anak yang memberi alasan dia terlalu gemuk untuk bekerja dan keluarnya menerima £17,000 paun setahun benefit daripada kerajaan kerana itu.

Perkara macam ni buat aku rasa nak marah pun ada. Kenapa kat europe senang sangat orang dapat bantuan kerana menganggur dan tak mampu kerja hanya dengan sebab2 yang tak munasabah. Sara Agintas mempunyai perat 210 kg dan menyalahkan kehamilan sebagai punca dia menjadi gemuk. Kini dia sedang memohon agar pembayar cukai untuk menampung kos pembedahan bypast  berjumlah £14,000!! Dah la tak keje..nk mintak orang yang bayar cukai tu tampung dia pulak.

Sara membelanjakan £200 seminggu untuk membeli makanan luar dan minum 12 tin beer setiap hari..24 pek coklat sehari (semasa mengandung), empat mangkuk mee..dan merasakan lebih mudah order makanan melalui phone berbanding masak..So anak2 dia pun dah terdidik dengan makanan segera.

Katanya, dia tak boleh berdiri lebih daripada dua minit dan tidak muat untuk duduk di atas kerusi pejabat. Dia merasakan susah untuk diet kerana craving yang terlalu tinggi dan senama menyakitkan baginya.

Bagus la tu..duit bantuan kerajaan yang buat dia gemuk. Tax payer buat orang macam ni jadi lagi malas.. Nak harap orang tolong tapi dia tak nak tolong diri sendiri..


Comments

Mama Ann said…
Kalau la mama berada d sana kan bagus..boleh lah mama minta bantuan..Tk payah masak dan buat kerja rumah sbb apa..sbb tk larat..huhuhu..

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri