Natural VS Product

Sejak dari dulu aku memang menyokong natural diet and natural way to lose weight.. Memang aku akui kesannya agak lambat tetapi hasilnya akan kekal lebih lama berbanding mereka yang memilih jalan singkat. Seperti biasa bila aku sampai ke Kelantan ni suasana mengenai kebimbangan wanita mengenai bentuk badan sama dengan di Kuala Lumpur. Kat sini pun ramai kawan-kawan aku cenderung memilih untuk mengambil makanan tambahan yang berharga ratusan ringgit untuk kurus. Tapi kalau hendak diikutkan, regim diet yang mereka ikut adalah sama dengan cara pengawalan diet sihat. Cuma mereka perlu menambah wang berjumlah RM300.

Bila aku kata membazir dan jika dorang meneruskan kawalan makanan yang diberikan oleh trainer atau so called guru mereka tanpa produk tersebut, hasilnya tetap akan sama. Tapi dorang beria-ria kata dengan produk tersebut kesannya lebih cepat. Tapi bila aku tengok dorang cut nasi, kurangkan makanan berminyak, kurangkan gula, junk food...Helo!! kalau korang buat semua tu tanpa produk aku jamin korang mesti boleh turun berat punya. For me..natural diet work for me.. I ate good food, work out, and i still manage to look good. Orang kata aku untung sebab badan kecik..but believed me, im fat masa lepas bersalin dulu. Apa yang aku ada sekarang adalah hasil daripada usaha dan peluh yang aku keluarkan. Yang penting, hati kita benar-benar mahukannya, maka kita akan dapat mencapainya melalui usaha.

I've watch a show one day, dia kata, why are u paying hundreds of ringgit just to jog?.. Maksudnya membayar ratusan ringgit hanya untuk berlari di atas trackmill? kebanyakaan kita yang pergi ke gym hanya menggunakan basikal dan juga trackmill. Alatan lain digunakan oleh mereka yang mahu membina badan atau purpose2 tertentu dalam membentukkan sasa tubuh badan. Kita boleh jogging di Taman dengan percuma di samping udara segara. Perkara itu aku akui. Tapi going to the gym is like icing on the cake bila kita work out..Aku tau..feel dia lain sikit..and i will find one good gym here in kelantan and of course i need a friend to acompany me there..hehehe..malu siot sorang2. Kalau jogging kat taman sorang2 tak per.

Products just make a fool of u..Husband aku pernah belikan aku mesin urutan ogawa konon untuk kempiskan perut berharga RM700 ++ and few other products tapi non of it works for me. So now aku percaya, im the type that suit for all the natural thingy.. U sweat u get it!!


Jogging di Taman Tengku Anis sorang2 sebelum pergi kerja


This is my rutin every morning..

Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri