Wednesday, September 26, 2012

Petua Kecutkan Jerawat Batu



Petua ni mudah saja..Secara umumnya..jerawat yang sudah mula keluar daripada kulit tak boleh dihilangkan..Kita kena bagi dia keluar jugak. Cuma petua ni mempercepatkan sikit proses jerawat tersebut untuk pulih terutama jerawat batu. Apa yang aku lakukan setiap kali kelaur jerawat batu yang bernanah, aku akan ambil bawang putih..hiris nipis dan gosokkan pada jerawat perlahan-lahan. Kalau jerawat tu dah mula nampak mata, bila kita buat macam ni esok jerawat tu akan mula kering dan isi dalamnya juga kecut. Bila macam ni dia akan cepat pecah dan nanah/white head di dalam jerawat tu akan keluar. Ini mempercepatkan proses penyembuhan jerawat tu. Jadi tak ada la lama sangat jerawat merah menyala tu lama kat muka kita kan.. Selamat Mencuba!!

4 comments:

Cik Cura said...

Nk trt lah :-)

eZah said...

hA2 . nak trai jugaklah... !

Anonymous said...

Aku buat hr tu. Sampai mlecur beb.. Hati2..

Nurin Hawa said...

Serius malu if byk jerawat kt muka.. Tambah2 jerawat batu.. Self confidens pon kurang..Jom usha2 supplemen terbaik utk atasi masalah ni dan cantikkan muka

Dapatkan juga produk utk cantikkan kulit muka yang betul