Aku benci! (Pembuangan Bayi)

Tangan kecilnya sungguh indah
Kaki munggilnya penuh kesenian
Tangisannya bak irama lagu indah
Kau anak..menyentuh kalbu ku.

Aku ibu...kau juga ibu...
Tidakkah kau merasakan denyutan
Seperti aku tatkala menyentuh perut

Tidakkah kau merasa nikmat
Seperti aku rasakan sewaktu melahirkan

Tidak kah kau merasa kasih
Seperti aku kasihkan anak ku

Wahai manusia....
Tergamak kau lihat dia lemas
Tergamak kau lihat kepalanya terburai
Tergamak kau tutup tangisannya dengan pasir
Tergamak kau habiskan nyawanya dengan tangganmu
Yang sepatutnya membelai penuh kasih sayang.

Wahai manusia...
Sampai mati dia anak mu
Sampai mati tercatat  KAU PEMBUNUH
PEMBUNUH zuriat mu sendiri
PEMBUNUH nusa dan bangsa mu




Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri