New Year...New Me..? Perlu ke ada azam?

Selalu bila tiba tahun baru semua orang set kan azam.
Azam tahun baru nak itu..nak ini..nak berubah la..nak jadi kaya la..
Percaya atau tidak aku tak pernah ada azam..Mungkin sebab tu aku sentiasa jadi AKU and never change.hahahaha
Entah la..orang berpusu-pusu nak cari azam tahun baru..aku tak pernah terfikir pun nak cari azam.
May be bagi aku azam tu tak penting.
Tp bagi sesetengah orang, azam tu penentu kepada perjalanan hidup bagi tahun berikutnya.
Im organized in some matter, tapi bab azam-azam ni i dont really put my self in it.
Sebabnya, dalam banyak2 azam korang, berapa kali je azam korang menjadi kenyataan.
Aku rasa orang letakkan azam tahun baru sebab dah jadi trend.
Semua orang ada azam jadi kita pun perlu ada azam.

Perlu ke?

Aku ni boleh dikatakan jenis orang yang main redah je.
Tak payah berazam2 bagai cuma set kan goal saja.
Apa nak jadi..jadi la..
Sebab bila kita kata Azam Tahun Baru, perkara tu bunyi seperti sesuatu yang besar.
Bila tak tercapai kita akan frust.
Thats for me la. No offend to all yang really believe in azam tahun baru.

As for me, tahun depan (thats means tomorow..hahahaha) i want it to be a better life for me and family.
Cliché kan? hahahaha
Tapi benda tu tiap2 hari aku pk tak payah tunggu tahun baru pun.

Kenapa aku tak suka perkataan Azam Tahun Baru?
Sebabnya, selalu orang kata je berazam untuk tahun baru.
Usaha ke arah azam tak ada pun.
Baik tak payah buat azam.
Macam kata

"Ish aku dah gemuk la..azam aku tahun depan nak turunkan berat"

Tapi esok end up makan nasi dua pinggan.

Kalau nak sesuatu usaha ke arah itu. Diam2 pun boleh buat. Tak perlu kita bagi tau satu dunia..

Azam tahun baru aku .....

Sekian.


Comments

Popular posts from this blog

Jamu untuk kesihatan wanita

Pelacur Remaja..

Cara membuat Jamu sendiri